Saturday, April 15, 2006

hypotese angående skeivhendt bowlingspill

Jeg var i utdrikningslag til en kamerat da det viste seg at vi skulle spille bowling. Da jeg nettopp har operert min høyre skulder var det uaktuelt å spille med den høyre armen. Jeg bestemte meg da for å teste ut en meget sakssvarende hypotese som er som følger: Har man spilt bowling en del ganger med høyre, vil man ved første gangs bruk av venstre få mer poeng enn det man fikk første gang man spilte bowling.
Dette var altså min hypotese som jeg på forhånd fortalte og grunnga til enkelte mennesker i nær omkrets. Og hypotesen må jeg kunne si slo relativt bra til. Jeg begynte litt smådårlig med kun 16 poeng etter 3 runder, men på de siste syv rundene fikk jeg 3 sper og 1 strike. Jeg utnyttet dessverre mine sper altfor dårlig, og kunne faktisk med litt bedre førstekast på disse kommet endel over hundre. Men jeg endte på akseptable 97 poeng, som er langt bedre enn min første gang på bowlingbanen(må innrømme at jeg ikke helt husker resultatet fra første gang, så det skal nok litt til at min hypotese kan utvikles til en teori på dette grunnlag, men jeg er temmelig overbevist om at det var langt unna 97 poeng)
Det som også var litt moro var at det var noen som havnet under i poengsum med go hånda. Steinar vant, og fikk seg ny rekord på 154, gratulasjoner fra denne blogsiden.

Til dere alle: Vær gjerne med og test ut denne tesen min, prøv venstre og kom gjerne med tilbakemelding til denne siden.

Og: Forskning viser faktisk at man ved å tvinge seg til å bruke skeiv fot eller arm til å utføre handlinger i daglivlivet vil påføre økt hjernekapasitet eller noe. Noe å tenke på hvis du får en arm i fatle, eller helt enkelt merker behovet for litt mer hjernekap.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jeg har skrevet litt med venstre hånd, i sympati med deg! Dette gikk mye bedre enn første gang jeg brukte en datamaskin....

11:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

PS. "I did not have sexual relation with Monica Lewinsky..."

10:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jeg prøvde ut teorien din i kampen mot RBK i dag, men det fungerte ikke for oss. Vi tapte 3-0.

11:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

Når du bruker det motsatte av det du vanligvis bruker. Det være hånd, fot, eller øye, så vil du da være mer fokusert på å utføre aktiviteten slik den er ment til. Det kan være grunnen til at det blir så mange skudd i krysset med venstre fot. Og så mange seire i bondebridge ved å by og legge på kort med venstrehånden.
Forøvrig bør man være forsiktig å utføre dette eksperimentet i land hvor det brukes annet utstyr enn dopapir til å fullføre arbeidet.
God bedring!

2:32 PM  
Blogger banglamarie said...

Sitat fra Lydia:

Dat var en ku som hadde fått lam...

Ha en fin søndag!

8:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

Først litt kontstruktiv tilbakemelding: meine bestemt at det heiter spare og ikkje sper! Sper e nokke du gjer med f.eks ein saus!

Så øve til venstrehåndsspeling os har eg faktisk greid øve 190 poeng med venstre arm;-)

11:19 AM  
Blogger banglamarie said...

Hva skjer a'

4:22 PM  

Post a Comment

<< Home