Thursday, August 31, 2006

Umiddelbar tilbakemelding?

Her en kveld jeg kom hjem, ja det var faktisk i kveld, så var jeg helt alene hjemme. Jeg tenkte med meg selv på hva jeg skulle finne på, og kjapt kom det til meg at jeg ikke hadde sett ferdig Bride and Prejudice, så jeg så ferdig den. Bra film.

Men så kommer en av de jeg bor med hjem, og spør om jeg har smakt jærbaksten hans. Det som var litt spesielt idag var at jeg etter hjemankommelsen ikke hadde vært innom kjøkkenet, først og fremst fordi jeg ikke var sulten, men også fordi jeg ikke var tørst. Jeg hadde dermed ikke sett jærbaksten, og tatt stilling til om jeg skulle smake på den. Uansett, så tilbyr gutten i huset et rundstykke. Melk til? Ja det frister, sjokolade, har du det? Jeg spør forventningsfullt. Så plutselig sitter jeg der med rundstykke med jordbærsyltetøy, melk med oboy og med nyheten om Eirik Bakkes Brannovergang på min mobile, bærbare PC, som det er mulig å knytte til internett.
Og i gledesrusen over Bakkes overgang virker det som om noe har falt ut fra mitt hodet, jeg har nemlig ikke kommet med tilbakemelding til gutten om hans nydelige rundstykker. Dette burde skjedd umiddelbart, og jeg tenker i kveld å slå et lite slag for umiddelbar tilbakemelding. Tror det kan være bra å ha i mente i alle relasjonssammenhenger mennesker står i. Får man umiddelbar tilbakemelding kan vedkommende som har fått tilbakemelding forsette med det gode vedkommende har gjort, eller vedkommende kan eventuelt forandre en negativ trend, bakverk eller hårfrisyre.

1 Comments:

Blogger banglamarie said...

umiddelbar tilbakemelding er stort sett alltid positivt, så sant du har noe positivt å si. Men jeg tenker at du hadde noe positivt å si, for rundstykker med jorbærsyltetøy og melk med oboy er ikke å forakte for en ungkar som har flyttet hjemmefra ;)

Jeg får vel gratulere med ErikBakkes overgang til Brann. Slikt gleder hvem som helst på en helt vanlig torsdag!!

4:57 PM  

Post a Comment

<< Home