Wednesday, September 27, 2006

underlig opplevelse

Det hadde seg slik at meg og en kamerat hin dagen var en tur i Oslo, og klokken hadde passert midnatt. Vi gikk og travet nedover mot Karl Johan fra slottet og vi ble oppmerksom på endel småtriste tilfeller i Oslonatten. Så vi bestemte i samråd å sette oss ned og be litt for både Jørgen hattemaker og Kong Salomo(dvs vi ba ikke konkret for disse, det er bare et uttrykk for å si at vi både ba for folk og regjering, vanlige folk og folk i maktposisjoner altså, så ikke bokstavlig ment). Dette kjente vi var både godt og matnyttug, og mens vi sitter der på en benk utenfor stortinget kommer to damer gående mot oss, disse damene hadde utenlandsk opprinnelse, afrikansk. Jeg tenkte i mitt stille fordomsfulle sinn at dette sikkert var noen jeg hadde hørt om i media i løpet av sommeren, dvs prostituerte fra Nigeria. Jeg tok meg i å være fordomsfull og bestemte meg for ikke å være det, men plutselig kommer den ene damen bort og setter seg på fanget til min kamerat og utbryter, og nå kommer det endel tabuord, som jeg gjør litt mildere ved å sette inn noen stjerner: "I want to f*** you right here, right now". Rimelig direkte og temmelig innenfor både Jørgen Hattemaker og Kong Salomos intimsone. Og det er her jeg vil lansere for leseren tre ulike alternativ for hva som skjedde videre:
1. Min kamerat takket selvsagt ja, kona hans var borte i helgen, så han tenkte hvorfor ikke. De fant en busk og gjorde sitt, mens jeg sang på typiske norske fjellviser.
2. Min kamerat ga tilbudet videre til meg og overbeviste meg at jeg måtte slå til. Jeg håndterte det hele kjempebra, fikk damene inn på andre tanker, og det hele endte med at vi alle spilte tre gode runder med bowling. Jeg vant alle rundene, og fikk ny rekord: 226. Flott!!!
3. Min kamerat brukte krefter og måtte formelig skubbe damen vekk fra fanget. I hendelsesøyeblikket rakk hun å ta hånden borti kinnet mitt for å høre om jeg kanskje var gira. Ingen av oss var nevneverdig gira, og de gikk sin veg.
4. Jeg så anledningen til å gjøre noe sprøtt og crazy, så jeg praiet en av de mange sykkeldrosjene, eller rickshaw som det og heter, og syklet min kamerat og de to damene opp til Torshov og tilbake. Etterpå var jeg grådig sliten, og glad at jeg ikke skulle sykle lenger.

Yepps, da får dere tippe godtfolk. Lykke til!!

Slike ting kan uansett inntreffe når man er i den største byen i landet. Må si jeg syntes hele episoden var skrekkelig trist. Ble selvsgat litt irritert, men fikk også rimelig mye medynk med disse damene som har mistet så mye av verdigheten sin. Trist også å møte og se kundene i Karl Johan som helt åpenlyst handler sextjenestene deres.

Ellers var oppholdet i Oslo en klassiker, og veldig moro, ja både for ånd, sjel og legeme.

5 Comments:

Blogger banglamarie said...

...jeg tipper alternativ fire... fordi du er vill og gal, og finner på bare tullball, eller altrnativ tre.. fordi jeg kjenner deg ;)

Det er mye trist i verden og du beskriver det på en fin måte! Hyggelig at resten av Osloturen ble fin. Husket du å kjøpe HurryCurry Chai?

4:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

...alternativ 1 avslørte seg selv... Kan du noen norske fjellviser? Kan du ikke bare Brann-sanger? Har aldri hørt deg synge annet enn Brannsanger (nesten) men hvis nystemten kommer innunder fjellsanger... nei nå ble jeg i tvil.....

4:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tipper dere bowlet... Men ny rekord... neppe...

Nå ser jeg fram til en noen trivelige dager i Oslo (i desember)...

3:20 AM  
Anonymous Anonymous said...

Her går jeg inn og så har du ikke oppdatert bloggen din. Det er ikke det som er meningen med blogg...

12:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hmmm.... Lurer meg på om dette ha vært en fantasi(fiksjon)! Ettersom svaret enda ikke har blitt gitt alle de uvitende på nett!

2:14 PM  

Post a Comment

<< Home