Friday, October 27, 2006

Avisen

Sånn er det med mye her i livet, et veldig mas. Sånn føler jeg det vel litt med mitt inntog i media de siste årene. Et veldig trykk, kanskje ikke så mye fra radio og tv, men fra aviser og blader. For 4 år siden var det intervju med meg i Fanaposten, en av Hordalands største og viktigste aviser, og i går ble jeg rett og slett intervjuet av Dagen, som kanskje er den viktigste. 2 aviser på 4 år, det er sykt mye, og jeg merker kjøret. Vil uansett lansere for den oppvakte leser av denne blogg ulike alternativ til hvorfor jeg ble intervjuet i Dagen. Det kan jo i grunn være mye forskjellig:

1. Min relasjon til fredsprisvinneren har vært mat for pressen. I dette intervjuet vil jeg være dønn ærlig i alt det som har skjedd mellom meg og Yunus. Vi har hatt mange fantastiske stunder meg og han, men sannelig også et par skikkelig feider. I følge Yunus selv har jeg vært hans lyktestolpe i en rastløs og vrien verden. Legg merke til at han bruker bildet med en lyktestolpe og og ikke bare lykt. Har noe med forankring å gjøre. Og forankring, ja det er bra.

2. Dagens medarbeider lurte virkelig på hvorfor jeg tok med meg egg på Brann Stadion på søndag. Spesielt fordi jeg liker så godt egg. Underlig derfor å kaste dem til noen andre. Og spesielt tåpelig blir det jo når den personen man kastet til ikke tok imot, men bare lot seg tilsøle.

3. Dagen kontakter meg fordi det har seg sånn at selv om jeg er 28 år, så har jeg aldri vært i en skikkelig slåsskamp på byn. har rett og slett aldri banket noen skikkelig mye og lenge. Verken provosert vold eller blind vold. null og niks. Dagens reporter synes dette er forbilledlig, og jeg er i grunnen enig.

4. Dagen synes min masteroppgave er en særegen gave, ikke bare til NLA, men til hele det norske folk. Og kanskje spesielt misjonsfolket. Endelig skal den gordiske knute om integrert misjon løses.

5. Dagen synes det er interessant at jeg er den yngste som skal begynne som rektor på NLA. Jeg selv synes ikke det er så interessant, skulle gjerne latt det passere i stillhet. Men jaja tenker jeg, jeg gir dem det de vil ha.

Da er det opp til dere godtfolk å tippe riktig. Vet disse Quizene er vanskelige. Men sånn er det. Noe er vanskelig. Det vil alltid være sånn. Lykke til!!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

tror nok ikke du hadde hatt guts til å kaste egg på Stadion. Du er nok litt for feig til det

4:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

Veldig seriøs blogg Olav. Jeg tror på det alternativet om at du skal bli rektor på Nla. Du har god fantasi. Men jeg skjønner at det er tøft å være kjendis. Det er slitsomt med alle autografer og blikk på gatene. Lykke til med kjendistilværelsen!

2:09 AM  

Post a Comment

<< Home