Tuesday, October 24, 2006

renhet

Det hender av og til at man er så heldig å bo i et hus eller leilighet med oppvaskmaskin. Ikke alltid har jeg vært så heldig i løpet av mitt liv, men i store deler av det. Sånn sett har jeg vært heldigere enn mange andre som aldri har bodd i hus med oppvaskmaskin. Det som unektelig er et grunnleggende krav til bruk av en slik maskin er at man trenger vaskemiddel for å kjøre en maskin. (uttrykket brukes for å sette på en maskinvask) Idag hadde vi ingen rene glass igjen. Alle var i maskinen, typisk. Og de var skitne, også relativt typisk. Og akkurat idet jeg skal til å sette på en maskin blir jeg oppmerksom på at vi er i et manko på oppvaskmiddel. I noen sekunder vurderer jeg om jeg skal stikke på butikken. Etter overveielser trosser jeg alt som skulle hindre meg i å dra på butikken, hovedsaklig latskap. Kjøper i tillegg til middel, litt juice, appelsinjuice. Med fruktkjøtt. Fruktkjøtt er digg. Jeg tålet egentlig ikke appelsinjuice, får munnsår og sånn. Men i en fase av livet der jeg er litt småforkjølet må det prioriteres. Sånn er det her i livet. Prioriteringer må tas, om man er klar for de eller ikke. Da jeg hadde betalt meg ferdig, begynte jeg å vurdere om jeg skulle satse 20 kroner på en spilleautomat. Jeg betalte med kort. Betaler alltid med kort. Det er greiest. Jeg kjente det var litt mye penger å satse en hel 20 kroning. Men i et øyeblikks galskap hev jeg på 20 kroningen, nå fikk det bære eller briste. Jeg spilte kun på en linje, da varer moroa litt lenger. Men av og til er jeg litt gal og satser på alle linjene. Jeg bestemte meg for å gjøre det, og til min store glede, ble det gevinst på to rekker, samtidig. Sett slikt. 60 kroner. Det kommer godt med. 120.200. 260 sluttet det på. Mye penger for ett trykk. så tok jeg ut pengene og drakk juice med fruktkjøtt.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hehe, jeg ler:-)lenge leve appelsinjuice.

5:50 AM  

Post a Comment

<< Home