Friday, December 15, 2006

ekstrem renselse

jeg tror ordet ekstrem(norsk) og extreme(engelsk) fort kan komme til å bli svært viktige ord i den videre utvikling av vestlig språk og kultur. Derfor altså, velger jeg dette ordet som overskrift for de to siste innleggene. Jeg vil jo være med på det som skjer. ikke tale om noe annet.

Driver for tiden og flytter fra en leilighet jeg har bodd i siden høsten 2001. Det stemmer, 5,5 år samme sted. Litt vemodig og spesielt er det å rydde og vaske ut kjenner jeg. Men samtidig kjenner jeg på en hel masse takknemlighet for alt godt som har skjedd i vårt fellesskap de siste årene. Gjennom årene har jeg fått bo med 6 av verdens kanskje 40 beste gutter, som har lært meg masse, og som jeg setter veldig pris på. Takk for årene Øyvind, Helge, Jostein, Kristian, Steinar og Andreas.(altså ingen med dobbeltnavn, det burde vi kanskje hatt eller?) Takk for mangslungen aktivitet, dype, gode samtaler,feiende flott bønnefellesskap, ganske mye moro, mat, og alt anna. Dere er geniale, takk!!!!

når man så vasker ut, merker man plutselig at det kanskje ikke er blitt vasket så grundig på aldri så lenge. fant forresten nøkkelen til badet i går. den lå under vaskemaskinen, godt rustet fast til gulvet. den har i årenes løp dannet et nøkkelavbilde i gulvet som jeg rett og slett ikke fikk bort, selv med en liter salmiakk. Salmiakk ja, jeg kjenner jeg lukter litt salmiakk for tiden. men du store verden så effektivt, det blir faktisk rent.

For interesserte lesere kan jeg opplyse om at avisinnlegget mitt i dagen forleden kan leses på tent.no sine sider. tent er en grådig bra teltmakerorganisasjon som er vel verdt å lese litt mer om. Kanskje det er nettopp DU idag som skal stille deg dette vesentlige spørsmålet: JEG, EN TELTMAKER?

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Då må det jo vera på sin plass for meg å takka for alle dei gode åra eg fekk saman med deg Olav i familien Jonas!! Det var nokken herlige år! Og til alle dokke andre som er har levd saman med, takk for ei knall tid:-D
Ha ellers ei velsigna jul og nyttår Olav! snx, klemzzzzz

1:18 PM  

Post a Comment

<< Home