Sunday, December 24, 2006

God Jul

Da skriver vi 24 Desember og det som er typisk da er at vi kan ønske hverandre god jul, og det ønsker jeg og å få gjøre til alle dere der ute: GOD JUL!!!!!

1. Da jeg kjørte til Norkirken idag, bestemte jeg meg for å ta på radioen, det kunne hende jeg kunne få i meg litt julemusikk, en god oppvarming til gudstjenesten. jeg kommer over frekvensen 100.3, og der får jeg til de grader lønn for min bestemmelse. jeg har plutselig havnet på en kanal de snakker utenlandsk, og spiller utenlandsk musikk. Det kan ha vært urdu, men jeg tror det må ha vært tamil. kristent var det også, det lød omtrent slik: Abri gangri hadeem al bishwas Jesus Kristus prabhu engardi galobbjhi osv. Jeg kom i kjempestemning. På vei tilbake fra kirka var programlederen enda mer gira, og jeg kom i enda bedre julestemning. Ingenting er som å synge julen inn på tamil

2. For de som lurer på hvor lampen som hang i leiligheten i Jonas er blitt av har jeg svaret. (Vi har de senere årene hatt en(for mange) relativt slitsom og stygg juggellampe fra Asia). Den havnet faktisk under juletreet, som en gave fra to bedehusdamer i femtiårene til min gode Onkel Oddvar. Han ble svært begeistret over å ha fått gave, men fikk en rar lavmælthet over seg da han så hva han fikk. Da det ble avslørt lo vi godt og lenge alle sammen, før Oddvar begynte å planlegge hvem han skulle gi den videre til, og fra hvem.

3. Halleluja folkens. Det er virkelig en fantastisk ting dette, at Gud finner så mye glede i oss at han sendte Jesus. Har en bønn for oss alle denne julen, at det må kunne gå inn dypt i våre hjerter dette her. At Gud kan vi våre hjerters øyne lys, så vi kan se hvilket håp han har kalt oss til. håper dere får tid å kjenne litt på det denne julen, midt oppi alt annet.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

God Jul!
Og god natt, på jobb!

2:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

God morgen Olav og fortsatt God Jul!

Takk for praten i natt, alltid kjekt å snakke med deg. Jeg har stått opp igjen, eller rettere sagt så har eg vært oppe sidne kvart på seks, e på vakt. Men det skjer ikke så mye, så da kn eg lese litt, og slappe av.

Ja det er meget viktig at oppi julen og alt det som har em den å gjøre, at vi la Guds budskap synke inn i våre hjerter. Slik at vi kan fullt ut motta Guds enorme kjærlighet til oss. Det er en utfording, fordi det er så mye som vil ta vekk oppmerksomheten vår vekk fra vår himmelske far. Så d gjelder å klamre seg til Gud og hans nåde gjennom hans sønn, Jesus Kristus.

Jaja, du sover vel du no, etter nok nattevakten. vi snakkes
Hilsen Marius

12:08 AM  
Blogger Karin Riska said...

Amen og riktig god jul gode Olav. Gleder meg til vi sees om et par dager.

10:18 AM  

Post a Comment

<< Home